Czy warto zabezpieczać auta przed rdzą?  Proces konserwacji ma za zadanie zabezpieczenie podwozia przed działaniem szkodliwych warunków atmosferycznych i mechanicznych, które doprowadzają do powstania ognisk korozji. Sól, wilgoć oraz kamienie powodują korozję której na pierwszy rzut oka nie widać, brak reakcji może spowodować w przyszłości poważne konsekwencje. Kompleksowe naprawy podwozia są bardzo drogie aby temu zapobiec należy bezwzględnie zakonserwować podwozie, nawet w nowych samochodach. Warunkiem dobrze wykonanego zabezpieczenia podwozia jest całkowicie wyschnięta, oczyszczona z brudu i ognisk rdzy powierzchnia. Zdarza się, że wymaga to wieloetapowego procesu, podczas którego należy zabezpieczyć układ wydechowy, silnik, hamulce i karoserię samochodu folią. Powierzchnie oczyszczone należy zabezpieczyć podkładem epoksydowym. Niestety zdarzają się trudno dostępne miejsca, na które aplikujemy środki wchodzące w reakcję z rdzą aby przeciwdziałać dalszemu jej rozwojowi. Po zagruntowaniu podwozia przystępujemy do aplikacji środka konserwującego podwozie i profile zamknięte. Materiały wysokiej jakości pozwalają na kilkuletnie, bezproblemowe korzystanie z samochodu. Oczywiście minimum raz w roku należy przeprowadzić inspekcję powłoki zabezpieczającej i w razie potrzeby przeprowadzić uzupełnienie jej. Zabezpieczenie podwozia to kilkudniowy proces, którego efekt jest uzależniony od stanu podwozia, jakości użytych materiałów i profesjonalizmu wykonawcy. Koszt wykonania jest uzależniony od wielkości i stanu podwozia, zaczyna się od 1000 zł a może sięgnąć nawet 2-3 tysięcy zł.